czwartek, 8 maja 2014

Makaron z cukinią i boczkiem - moje najulubieńsze "omomom" !


Z tych składników w około 20 minut potrafię wyczarować danie na miano dobrej restauracji makaronowej, i nie to że się chwalę :D
Danie to powstało od niechcenia, a raczej chcenia zjedzenia. Miałam makaron i miałam na niego ochotę. Wyjęłam z lodówki co nieco, oczywiście boczek! Potem stwierdziłam że trzeba to będzie czymś połączyć- jest ser. Cukinia, cebula- trochę warzyw żeby było zdrowo :P
I do dzieła!

Makaron z boczkiem i cukinią.

Składniki: 
- dowolny makaron ( ja polecam spaghetti)
- opakowanie sera gorgonzola, lub innego pleśniowego
- 1 mała cukinia
- pół cebuli
- 250 g boczku, gotowanego lub wędzonego

Wykonanie:
1. Gotujemy makaron wg przepisu na opakowaniu.
2. Cukinię myjemy, obieramy i siekamy na cienkie plasterki. Cebulę kroimy w drobną kostkę. Boczek kroimy w paseczki.
3. Na rozgrzaną patelnię wrzucamy boczek i cebulę. Czekamy aż boczek się lekko przetopi a cebula zeszkli. Następne dodajemy ser i czekamy aż się rozpuści. Na koniec dorzucamy cukinię, dusimy chwilę żeby zmiękła, ale była al dente. 
4. Do gotowego sosu dodajemy ugotowany makaron, dokładnie go obtaczamy i podajemy!

Sosu wg mnie nie należy przyprawiać, chyba że troszkę popieprzyć. Sam ser ma bardzo wyraźny smak i nie potrzebuje dosalania. 

Smacz!



Pozdrawiam Was - Mania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz